Τρίτη, 7 Απριλίου 2015

Πάτρα: Η "τρέλα" του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Λέκκα με τις αντίκες - Έχουν περάσει από τα χέρια του 52 αυτοκίνητα! - ΦΩΤΟ

Πάτρα: Η "τρέλα" του επιχειρηματία Κωνσταντίνου Λέκκα με τις αντίκες - Έχουν περάσει από τα χέρια του 52 αυτοκίνητα! - ΦΩΤΟ  Ενας ...σκαραβαίος ήταν το "έναυσμα του... κακού"!

Ενας ...σκαραβαίος ήταν το "έναυσμα του... κακού"!

Εκτός από την έντονη επιχειρηματική του δράση στον χώρο της εστίασης, cocktail bar, restaurant και άλλα καταστήματα του χώρου ο γνωστός Πατρινός Κωνσταντίνος Λέκκας έχει το «μικρόβιο» των παλιών αυτοκινήτων. Ένα μικρόβιο που, όπως εξηγεί μιλώντας στο thebest.gr, το έχει κολλήσει από τον πατέρα του ο οποίος ασχολούνταν με τα vintage έπιπλα.
Η αρχή της ενασχόλησης του Κωσταντίνου με τις αντίκες φθάνει στο μακρινό 1995 όταν είχε βρει και ανακατασκευάσει ένα ιστορικό Σκαραβαίο. Έκτοτε από τα χέρια του συλλέκτη πλέον συμπολίτη έχουν περάσει 52 αυτοκίνητα που του κόστισαν πολλά σε χρόνια και χρήματα.
«Η ανακατασκευή εκείνου του Σκαραβαίου μας πήρε περίπου δύο χρόνια και ήταν το έναυσμα του κακού. Στη συνέχεια, κάθε χρόνο, μετά τη δουλειά στα νησιά και στο εξωτερικό συγκέντρωνα χρήματα και αγόραζα 1-2 αυτοκίνητα τα οποία το χειμώνα τα έφτιαχνα σε ένα γκαράζ που είχα τότε. Υπήρχε μια περίοδος που αγόραζα σαν εξαρτημένος, κάποια στιγμή κόπηκε αυτό και αποφάσισα να ασχοληθώ με πιο ακριβά πρότζεκτ. Για να συμβεί όμως αυτό έπρεπε να πουληθούν τα ήδη υπάρχοντα», μας εξηγεί.

Ρεπορτάζ: Θάνος Χριστακόπουλος
Το κάθε αυτοκίνητο που βρίσκει ή αγοράζει ο Κωσταντίνος έχει μια ξεχωριστή ιστορία και η σπανιότητα-συλλεκτική του αξία εξαρτάται από την παραγωγή του και από το πόσο παραγωγικό μοντέλο ήταν. Όπως σημειώνει είναι πολύ περήφανος για ορισμένα από τα μοντέλα που έχει στην συλλογή του σήμερα:
Ένα TVR 1600 M του 1972 που η παραγωγή του είναι 147 κομμάτια παγκοσμίως, ήταν μια συνεργασία της FORD με την TVR. Τα μηχανικά του μέρη ήταν FORD και τα ηλεκτρικά του Smith καθώς η TVR, ως εταιρία, δεν έβγαζε αυτοκίνητα. Το συγκεκριμένο μοντέλο το είχε ένας Έλληνας που το είχε πάρει δώρο στο γιο του μόλις γεννήθηκε και το αυτοκίνητο το πούλησε στον Κωνσταντίνο ένα χρόνο πριν πεθάνει ο γιος του από καρκίνο.
«Ήθελε να το πάρω εγώ», σημειώνει ο ίδιος και συνεχίζει, «η μοναδικότητά του συνίσταται στο ότι, ήταν λίγα τα κυβικά του επειδή υπήρχε μεγάλο φορολογικό πρόβλημα στην Ελλάδα να εκτελωνίσεις αυτοκίνητο με πολλά κυβικά, έτσι ο ιδιοκτήτης το πήρε στα 1600 κυβικά και ήταν μέσα στα 4 κομμάτια που φτιάχτηκαν αριστεροτίμονα τα υπόλοιπα ήταν για την Αγγλία.».
Το πιο σημαντικό κομμάτι της συλλογής του όμως είναι ένα Camaro Rally Sport Split Pamper, που ήταν όνειρο για τον Κωνσταντίνο από τότε που ήταν παιδί καθώς το είχε σε όλα τα αυτοκινητάκια. «Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο έχει μια σπανιότητα επειδή είναι συλλεκτική έκδοση της CAMARO.
Tο έβγαλε, πριν το ράλι της Ντεϊτόνας, για να κοντράρει τους ΝΤΙΟΥΞ το πασίγνωστο dodge CHARGER. Bγήκε σε μια συλλεκτική έκδοση RS. Φοράει κινητήρα 5,7 λίτρα και η ιπποδύναμή του είναι 300+ ίππους.
Είναι ένα αυτοκίνητο που έχει 60.000 μίλια και έχει αλλάξει και αυτό έναν ιδιοκτήτη. Μου πήρε τρία χρόνια για να ανακατασκευάσω και το μόνο που δεν φτιάξαμε ήταν ο κινητήρας του γιατί δεν είχε στρώσει ακόμα», σημειώνει.
Τέλος εξαιρετικό κομμάτι είναι και μια Βuick stage 1 του 1972 κάμπριο που βρίσκεται σε περίοδο ανακατασκευής και είναι ένα από τα 81 κομμάτια που παράχθηκαν ποτέ.
Το Camaro με το βραβείο του
Το Camaro σε φάση ανακατασκευής
Τα αυτοκίνητα τα βρίσκει κυρίως από ιδιώτες στην Ελλάδα, οι περισσότεροι εκ των οποίων παίρνουν τηλέφωνο για να καταλήξουν σε κάποιον που τα αγαπάει. «Συνήθως πάνε μέσω γνωριμιών για να τα πάρουν άνθρωποι που τα γουστάρουν, και δεν τους νοιάζουν τόσο τα χρήματα καθώς, κατά κύριο λόγο, είναι άνθρωποι με οικονομική άνεση», μας λέει ο Κωσταντίνος.
Όσον αφορά στην ανακατασκευή αυτή εξαρτάται από την κατάσταση και το αυτοκίνητο. Τα ανταλλακτικά πλέον οι συλλέκτες τα βρίσκουν από το διαδίκτυο και έρχονται κυρίως από το εξωτερικό. Μια ανακατασκευή μπορεί να πάρει και πέντε χρόνια. Για ένα αυτοκίνητο βρήκα το ένα φανάρι στο Βέλγιο και το άλλο στην Αυστραλία μετά από ενάμιση χρόνο μέσω δημοπρασίας. Είχε τελειώσει το αυτοκίνητο και δεν βρίσκαμε το δεύτερο φανάρι», θυμάται.
Η τιμή και το κόστος των ανταλλακτικών εξαρτώνται από την σπανιότητα του αυτοκινήτου και από το αν υπάρχουν reproduction προϊόντα. «Γι’ αυτό έχω κάνει και στροφή στις αμερικάνικες αντίκες. Σε αυτές υπάρχουν διαθέσιμα ανταλλακτικά, μέχρι και βίδες μπορείς να βρεις», υπογραμμίζει. Μια σωστή ανακατασκευή ξεπερνάει πάντα τις 10.000 ευρώ και μπορεί να φθάσει μέχρι και 100.000+.
«Η αγορά τοu Camaro για παράδειγμα μου κόστισε 9.000 και η ανακατασκευή του πέρασε τις 30.000 ευρώ. Έχω πάρει και αυτοκίνητο με 400 ευρώ και το έφτιαξα με 5.000 ευρώ».
Η κρίση βέβαια έχει επηρεάσει πάρα πολύ και το χόμπι της συλλογής και ανακατασκευής ιστορικών αυτοκινήτων καθώς, πέραν των χρημάτων που απαιτούνται, αν κάποιος θέλει να πουλήσει ένα όχημα, δύσκολα βρίσκει αγοραστή. «Αυτά τα αυτοκίνητα δεν πουλιούνται εύκολα πλέον στην Ελλάδα. Εμένα άλλωστε δεν μ’ ενδιαφέρει αυτό, είμαι συλλέκτης, κάνω το χόμπι μου. Εγώ πουλάω μόνο όταν θέλω να αγοράσω κάποιο άλλο.
Π.χ. η Alpha Romeo, που μαζί με την ανακατασκευή έφθασε 22.000 προσπαθώ να την πουλήσω 9.000 και δεν την παίρνει κανείς. Αυτό έχει να κάνει σαφώς με την κρίση. Ποιο εύκολα πουλιούνται τα λεγόμενα Project Cars, και κυμαίνονται από 1.000 εώς 5.000 παρά μέτρια που κινούνται από 10.000 έως 20.000 ευρώ. Η αγορά δείχνει ή πολύ φθηνό ή πολύ ακριβό.
Το πιο σημαντικό για να ξεκινήσεις να ασχοληθείς με το χόμπι του κλασσικού αυτοκινήτου και οι τρεις λέξεις κλειδιά είναι τα τρία Χ: Χρόνος, Χώρος και Χρήμα. Αν δεν έχεις κάποιο από τα τρία δεν ξεκινάς καν. Και αν δεν έχει κάποιο από τα τρία θα σου κοστίσει πάρα πολύ η ανακατασκευή σε χρόνο. Γι’ αυτό και πολλές σταματούν στη μέση», επισημαίνει ο Κωνσταντίνος.
Ο ίδιος κάνει όλες τις ανακατασκευές στην Πάτρα και φυλάσσει τις αντίκες τους σε ειδικό γκαράζ που διατηρεί το οποίο φυσικά διαθέτει κάμερες και συναγερμό για την ασφάλειά τους.
Στην Πάτρα υπάρχουν περίπου 50 ενεργά μέλη στην Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου «Ελιά» η οποία απαρτίζεται από ανθρώπους που αγαπούν το αυτοκίνητο και το κάνουν μόνο ως χόμπι.
Ο σωστός τρόπο για να κυκλοφορήσει ένα αυτοκίνητο αντίκα είναι μετά από σχετική επικοινωνία με την Ομοσπονδία η οποία ενημερώνεται για τα χιλιόμετρα που θέλει να κάνει ο συλλέκτης αποκλειστικά και μόνο για την συντήρηση του αυτοκινήτου του. Όπως μετακινήσεις σε συνεργία, κάποια βόλτα κ.α. Όσα είναι από το εξωτερικό έρχονται στην Ελλάδα αποκλειστικά και μόνο για να πάρουν μέρος στα σόου της Λέσχης και για οργανωμένες εκδρομές.
Η χρέωση για μια αντίκα αν γραφτεί στη Λέσχη είναι περίπου 195 ευρώ μαζί με την ασφάλεια τις πινακίδες και την οδική βοήθεια, τον πρώτο χρόνο και τον επόμενο είναι η συνδρομή στην λέσχης 25ευρω και 60 ευρώ η ασφάλεια!
Τι όμως προσφέρει σε έναν συλλέκτη όλη αυτή η περιπέτεια; «Όταν βλέπω ένα αυτοκίνητο τελειωμένο αισθάνομαι υπέροχα. Δεν πληρώνεται αυτό το συναίσθημα. Βέβαια είναι και η όλη διαδρομή της ανακατασκευής. Το μαγικό είναι το ταξίδι, η αναζήτηση των ανταλλακτικών κ.α.», μας λέει ο Κωσταντίνος Λέκκας.
Η Mustang
H Mustang σε φάση ανακατασκευής
TheBest